جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
سرخط خبرها

برگزاری بزرگ‌ترین مراسم آیینی هندوستان، زیر سایه کرونا | گنگ؛ رودخانه مرگ

  • کد خبر: ۶۸۳۳۶
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
برگزاری بزرگ‌ترین مراسم آیینی هندوستان، زیر سایه کرونا | گنگ؛ رودخانه مرگ
از رودخانه‌ «گنگ» به عنوان بزرگ‌ترین رودخانه شبه قاره هند یاد می‌شود و از کوه‌های هیمالیا سرچشمه می‌گیرد و پس از سیراب کردن هند، به کشور بنگلادش سرازیر می‌شود. چندی پیش انجام یک مراسم مذهبی در این رودخانه، هزاران نفر را به کام مرگ کشاند و آمار ابتلا به کرونا در کشور هند را به بیش از ۳۰۰ هزار نفر در روز رساند.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ در هفته‌های اخیر احتمالا بار‌ها و بار‌ها نام رودخانه «گنگ» را شنیده اید. رودخانه‌ای که از آن به عنوان بزرگ‌ترین رودخانه شبه قاره هند یاد می‌شود و از کوه‌های هیمالیا سرچشمه می‌گیرد و پس از سیراب کردن هند، به کشور بنگلادش سرازیر می‌شود. چندی پیش انجام یک مراسم مذهبی در این رودخانه، هزاران نفر را به کام مرگ کشاند و آمار ابتلا به کرونا در کشور هند را به بیش از ۳۰۰ هزار نفر در روز رساند. در کنار این ارقام فاجعه بار، تصاویر مربوط به بیماران کرونایی در معابر هند و اجساد رها شده در گوشه و کنار شهرها، باعث شد تا حتی پاکستان هم برای کمک به بحران بزرگ هند دست به کار شود. پس از کمک‌های دنیا به هند و کنترل نسبی اوضاع در این کشور، حالا اخبار دیگری از رودخانه گنگ به گوش می‌رسد که موجب هراس ساکنان حاشیه رودخانه شده است.

 

در هفته اخیر، اجساد رها شده قربانیان کرونا در این رودخانه؛ رفته رفته به ساحل می‌رسد و برخی منابع محلی شمار این اجساد را بیش از هزار تخمین زده اند. گفته می‌شود که علت رها کردن این اجساد در رودخانه، فقر مالی خانواده هاست و فارغ از ابعاد مختلف ماجرا، امروز می‌خواهیم کمی بیشتر درباره این رودخانه و چرایی تقدس آن برای اهالی این منطقه بخوانیم. کوم میلا یا کومبه میلا نام یکی از بزرگترین مراسم آیینی در دنیاست. جشنواره کوم میلا تا ۲ ماه برپاست و بین ۴۰ تا ۱۵۰ میلیون زائر در آن شرکت می‌کنند. این مراسم هر ۳ سال یک بار برگزار می‌شود و هندو‌ها عقیده دارند در این جشنواره و با غسل در رودخانه گنگ، از گناهان پاک می‌شوند. آن‌ها این گردهمایی را نماد صلح و توازن می‌دانند و امسال، با وجود هشدار‌های کارشناسان بهداشت، دولت هند اعلام کرد که این مراسم را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد کرد.

 

در آیین هندوئیسم موجودات مقدس و قهرمان‌های افسانه‌ای دارای جنسیت هستند. الهه‌های مونث در میان هندوها، نماد حیات و حفاظت از موجودات هستند و از بین همه آن ها، دسته‌ای که جلوه مادری دارند، از اهمیت بیشتری برخوردارند و پرستش آن‌ها سابقه طولانی تری دارد. رودخانه گنگ، لقب گنگ مادر را دارد و حتی بد نیست بدانید که کشور هند نیز در این آیین، بارات مایا به معنای مادر هند نام گذاری شده است و به همین دلیل، دارای تقدس هستند. هندو‌ها طبیعت را، با هر شکل و شمایلی؛ مونث می‌دانند و به دلیل همه چیز‌هایی که تا اینجا خوانده اید، عقیده دارند که بیماری و پلیدی در این مراسم جای ندارد. متأسفانه این باور و انجام این مراسم در پاندمی کرونا، موجب شد تا عده زیادی به کام مرگ کشیده شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->